Destinații Cazare Scrie o Impresie Top Călători Forum

HomeCălători • marius

Prietenii lui marius

marius
Utilizator Junior (54.21 puncte)
Nume:
Marius
Localitate natală:
Sibiu
Localitate actuală:
Interesat(ă) de:
Să cunosc oameni noi, Să cunosc oameni noi cu care să călătoresc, Să intru în contact cu oamenii din orașul meu, Să împart experientele mele din călătorii,

Planuri de călătorii:

Pentru moment nu am planuri de călătorii.

Până acum am călătorit în:

:( nu prea am călătorit dar te țin la curent.

Limbi vorbite:

Cărţi favorite:

Muzică favorită:

Cea mai memorabilă experienţă de călătorie:

Impresiile lui marius

marius spune:

În drumul spre Muntenegru cu maşina am făcut şi un mic ocol pentru a vedea acest sat despre care auzisem numai lucruri frumoase. Şi întradevăr, este un sat deosebit care merita văzut. Zona pare un fel de "Maramureş" dar în miniatură şi mult mai bine pus la punct: case tradiţionale din lemn, maşini retro şi lume bine dispusă.

Ca să ajungem la satul lui Kusturica am mers de la Uzice spre Zlatibor apoi am făcut la dreaptă spre Mokra Gora. Cu 1 km înainte de Mokra Gora, este un semn cu Drvengrad şi mai este de urcat maxim 1 km. Apoi am lăsat maşina la o parcare la intrarea în sat (nu se plăteşte parcarea) şi în prima fază ne-am gândit să ne cazăm chiar în satul lui Kusturica.

După ce ne-am plimbat pe uliţe câteva zeci de minute ne-am răzgândit şi am plecat mai departe spre Zlatibor. De vizitat Drvengrad îţi ia mai puţin de 1 oră, sunt doar câteva străduţe cu casele de lemn, intrarea costa aproximativ 2 euro de persoană (200 de dinari sârbeşti mai exact), pe multe din căsuţe sunt picturi cu diverse personalităţi din Serbia, sculpturi din lemn, o biserică, etc.

Cei care îşi doresc cazare în satul lui Kusturica, se poate sta la căsuţe de 4 stele cu aproximativ 65 de euro camera, include micul dejun, cina şi accesul la piscină. Exista şi o pivniţă - celulă în care ar trebui să stea George Bush, având în vedere cât de mult rău a făcut poporului sârb, motiv pentru care este pictat pe intrarea în celulă.

adaugat la data de 04-05-2013, 13:35

Adăugat la: Drvengrad – Satul lui Kusturica

marius spune:

În concediul de anul trecut petrecut prin ţări din fosta Iugoslavie am bifat şi două obiective din Bosnia: oraşul Mostar şi Cascada Kravice. Ca să ajungem la cascada am plecat din Mostar pe drumul european E73 care duce spre Croaţia, apoi după vreo 25...30 km, în localitatea Caplijna am făcut la dreaptă spre Ljubuški. După ce am mers vreo 5...10 km, imediat după ce am trecut de localitatea Studenci se face un drum la stânga spre Kravice (este şi un semn) pe care se mai merge cam 4 km şi se ajunge la o parcare unde se afla şi un bar terasă.

Noi cum am ajuns seara târziu (se innoptase deja), am întrebat la bar dacă este vreo pensiune unde să ne cazăm şi.... supriza! În apropierea cascadei nu este nici o unitate de cazare! Aşa că am stat la terasa vreo oră până pe la ora 22.30 când s-a închis apoi ne-am pus să dormim lângă maşină. Nu eream singuri, mai erea un cuplu de englezi care au ales să doarmă în maşină.

Dimineaţa devreme când ne-am trezit am mers să vedem şi celebra cascadă Kravice. Pentru a ajunge la cascadă de la parcare trebuie coborâte câteva scări şi ceva serpentine pe o potecă cimentată în mare parte.

Într-adevăr este o cascadă extraordinară! Divizată în vreo 10...15 cascade mai mici, este cu siguranţă cea mai frumoasă cascadă pe care am văzut-o până acum. Păcat, mare păcat, că la baza cascadei s-au gândit să facă o terasă de prost gust cu mese şi scaune de plastic aşa cum ereau la noi terasele acum 10 ani. Iniţial ne gândeam să înotăm în lacul de la baza cascadei care avea o apă cristalină însă ne-am răzgândit când am văzut 2 şerpi în apă.

După ce am admirat vreo oră cascada am plecat de acolo cum o întrebare: cum poate omul să îşi bată joc aşa de o minunăţie a naturii? Cu siguranţă dacă nu ar fi fost Cascada Kravice în Bosnia şi ar fi fost în Croaţia ar fi arătat totul în jurul ei mult, mult diferit.

Oricum, dacă aveţi drum prin zonă merită să faceţi un ocol de câţiva zeci de kilometrii să vedeţi Cascada Kravice. Pozele de mai jos spun mai mult decât 1000 de cuvinte.

adaugat la data de 03-05-2013, 08:12

Adăugat la: Cascada Kravice

marius spune:

Spiaggia Cartoe este plaja unde s-au filmat "Travolti da un insolito destino" şi Swept Away din 2002 în care actriţa principală este Madonna (filmul a fost difuzat la TV de multe ori). Am zis că dacă tot suntem relativ aproape să mergem şi pe aceasta plajă. Am mers vreo 2..3 ore pe jos de la Cala Gonone şi înainte de plaja din Spiaggia Cartoe cu 200 metrii am descoperit o plajă mult mai micuţă şi mai mişto la care am stat cel mai mult în acea zi (nu avea nume aceasta plajă micuţă). Plaja Cartoe este una ok, destul de întinsă şi cu multă lume (având în vedere că se poate ajunge cu maşina) şi cu un bar pe plajă pentru băuturi şi sandvishuri. Umbrele şi şezlonguri se pot închiria, de preţuri nu ne-am uitat. Apă curată, caldă, nisipul fin (mult mai fin decât cel de la plajele din zona Cala Gonone) preţurile la băuturi la bar în jur de 2...3 euro/doza (bere, suc), în partea de nord a plajei pietre şi stânci negre (un peisaj tare interesant datorită acestor stânci & pietre). La întoarcerea de la Cala Cartoe am folosit o maşină şi cred că vreo jumate de oră am făcut până la Cala Gonone.

adaugat la data de 25-04-2013, 21:36

Clipuri Video:

Adăugat la: Cala Cartoe

marius spune:

Anul trecut când am ajuns la hotelul San Francisco din Cala Gonone am văzut câteva tablouri în care erea imagini cu diferite plaje din zonă, şi una din cele care ni s-a părut interesantă a fost Cala Luna. Am fost pe jos până la Cala Luna după o drumeţie de aproximativ 2 ore jumate (poate chiar 3) pe un drum de munte destul de lejer, dar din păcate nu mi-am luat pantofii potriviţi şi pe lângă că au fost incomozi am cam şi rămas fără ei după acel drum dus întors până la Cala Luna. Plaja este frumoasă, accesul se face pe jos (pe munte) sau cu barca (un drum până acolo şi înapoi cam 10...15 euro), se afla şi un bar-restaurant, peisajul deosebit, câteva grote interesante şi cu un farmec aparte dimineaţa când soarele pătrunde în ele şi se poate face plaja acolo. Îi dau nota maximă aceste plaje pentru că nu trebuie ratată. Recomand şi drumul pe munte până acolo pentru că are un farmec aparte si nici nu este un traseu dificil. Unde mai întâlneşti un asemenea loc de făcut plajă în grote săpate în munte?

adaugat la data de 24-04-2013, 22:01

Adăugat la: Cala Luna

marius spune:

Cala Fuili este cea mai accesibilă plaja din zona Cala Gonone (excluzând plajale din staţiune) şi asta pentru că este singura la care se poate ajunge cu barca, cu maşina sau pe jos (vreo oră de mers pe jos din staţiune). Plaja este cu pietre mici, albe, dar incomode atunci când vrei să te întinzi. Şezlonguri nu se pot închiria, umbrele nici atât, singura facilitate modernă fiind o tonetă cu sandvichuri care din când în când soseşte la terminarea drumului care duce la Cala Fuili (de aici se coboară vreo 2..3 minute până la plajă). Plaja Cala Fuili merită vizitată şi datorită acelor pietre albe din care e formată pentru că e ceva unic, fiind greu de întâlnit în altă parte o asemnea plaja. O notez doar cu nota 3 din 5 pentru că ulterior am văzut alte plaja mult mai deosebite. Dacă erea singura din zonă la care mergeam cu soguranta primea de la mine o notă mai bună.

adaugat la data de 24-04-2013, 13:11

Adăugat la: Cala Fuili

Blogurile de călătorie ale lui marius
de la Bâlea Lac la vârful Negoiu

Într-o zi de sâmbătă ne-am propus să mergem pe traseul de creastă între Bâlea Lac şi vârful Negoiu, să trecem pe la lacul Călţun, prin...

Adăugat la 03/08/2013      Postări (5)

O săptămână în Sardinia

Sardinia pentru mine nu a fost nici un moment o destinaţie în care să îmi doresc să ajung poate şi pentru că nu am prieteni care să fi ajuns...

Adăugat la 14/04/2013      Postări (6)